اهدای عضو کودک خردسال ۱۱ ماهه هرمزگانی 

مهرسام ناجی جان  پسربچه نیازمند  



امروز صبح کبد کودک ۱۱ماهه هرمزگانی به نام مهرسام دهقانی اهدا شد. این عضو بدن پسر بچه  ساعاتی بعد به پسر بچه ۱۱ ماهه دیگری در شیراز پیوند خورد.
به گزارش صبح ساحل، مهرسام  صبح  یکشنبه  ۳۰ خردادماه سال جاری  مورد عمل جراحی Udt  در بیمارستان امام رضا بندرعباس قرار گرفت، اما دقایقی بعد وی دچار ایست قلبی شد که با احیا کادر درمان به زندگی برگشت ولی سطح هوشیاری او ۳ بود.  به گفته دکتر محمود حسین پور رئیس واحد اهدا عضو استان، این کودک پس از کاهش سطح هوشیاری  جهت بستری در سرویس مراقبت های ویژه به بیمارستان کودکان منتقل و در بخش NICu تحت درمان قرار گرفت.
 علی رغم تلاش پزشکان ، وضعیت جسمانی مهرسام در ۶ تیرماه جاری رو به وخامت رفت و دقایقی بعد پزشکان مرگ مغزی وی را تایید کردند. پدر و مادر این کودک  که دچار شوکه  شده بودند و نمی توانستند با این موضوع کنار بیایند  روز بعد یعنی دوشنبه  رضایت خود را برای اهدا اعضا دلبندشان اعلام کردند. پس از آزمایشهای فراوان و نظر پزشک جراح پیوند ، فقط کبد این پسر بچه خردسال  قابل اهدا بود که در ساعت ۲ و نیم بامداد  امروز این عضو کوچک جهت پیوند به بیمارستان ابن سینای شیراز منتقل و به خردسال ۱۱ ماهه  نیازمند پیوند زده شد. 
دکتر حسین پور ضمن تقدیر از خانواده ایثارگر دهقانی گفت: مهرسام، ششمین اهدا کننده عضو در سال جاری و کوچکترین اهدا کننده عضو در استان هرمزگان است.
«علت فوت کودک در دست بررسی است».
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها